Hafiz Zulkafly

Come Back Home.

Selasa, Ogos 15, 2017

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Hai guys. I know, its been a while tapi seriously, nak menaip balik ni super freaking awkward lepas dah berbulan blog terdampar sepi. Banyak kali dah mood nak berblog ni On/Off. Sampai satu tahap, rasa macam tak lama lagi maybe blog ni akan RIP. Hahaha. *Still Awkward* Tolong lah bagi idea macam mana nak bagi blog ni hidup balik macam dulu ;(



Okay kali ni aku makeover blog untuk kali ke berapa aku tak ingat. Template kali ni inspired by Trendy Blogger Template. Tapi coding 100% made by myself. Tak banyak pon yang berubah dari template lama. Especially dari segi susun atur widget. Memang exactly sama. Cuma aku dah alihkan cbox ke navigation atas tu ya. And finally, aku dah tambah page About. Thanks kepada anon yang tolong shoutkan pasal page tersebut. Cumanya, page about tu still under construction.


Untuk footer social icon tu boleh tengok SINI. Blog Archive pulak boleh tengok dekat SINI. Untuk font ditaja sepenuhnya oleh Google Fonts. For those yang berminat nak guna Google Fonts, tapi taktahu bagaimana caranya, boleh tengok sini : Tutorial Google Font. Okay apa lagi yang aku tertinggal. Kalau ada benda yang aku tak credit secara proper, do tell me nicely okay. Kalau ada apa apa error dalam blog ni pon sila inform pada saya dengan sepantas kilat okay!


Best view using Google Chrome, Maxthon and Opera ya. Kalau bukak ikut browser lain taktau macam mana jadi TT^TT


For those yang ada any request or nak minta apa apa boleh directly email aku, atau bagi mereka yang mempunyai akaun twitter, boleh dm dekat twitter ye. Sebab ask.fm aku jarang bukak sekarang. Kbye


40 ulasan

  1. ah lawanyaaaaa. hmm dan sangat kemas

    BalasPadam
  2. lwpasni boleh la makeover blog kite pulak. hahhaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha alamak, tak berani nak makeover blog orang sebab takut citarasa berbeza XD

      Padam
  3. Balasan
    1. itu lah. hampir nak delete sebab taktau nak update apa dah

      Padam
    2. gahhhh... hampir O.O update je.. TT^TT jangan delete uwaaaaaa TT^TT banyak tengok post and tuto dekat sini..

      tak pun ermmm ermmm (okay no idea) ignore XD ahahhaa

      Padam
    3. alaaa tutor dalam ni dah macam tak membantu mana pon sebenarnya.
      sedih tak dapat nak provide tutor baru

      Padam
  4. Balasan
    1. alaaa rasya punya lagi selalu lawa and smart huhu
      thanks btw XD

      Padam
  5. nice blog :)

    https://aztieyshana.blogspot.my/

    BalasPadam
  6. mine pon trendy but totally bukan 100% mine lahhh. this kind of post la buat rasa macam best je if belaja coding ni. T______________T

    BalasPadam
    Balasan
    1. eh yours pon trendy ke? suka sangat kat design trendy tu,
      so guna lah ilmu dua tiga kerat try makeover bagi jadi ala ala trendy punya template. hehehe

      Padam
  7. Lawanyaaaaa blog T_T *faint*

    aimisyafiqah.blogspot.my

    BalasPadam
  8. blog ni tak pernah tak lawa tau. haha kira rajin dah tu selalu tukar template blog, saya nk dekat 3 tahun kot tak tukar rupa blog :p

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasihh.
      sebab takde idea nak update dengan apa, so saya update design je.
      hehehe

      Padam
  9. Hi, macam mana nak guna code ni untuk blogskins. I really like the archive style.

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya ambik dari sini and a litle tweak the code to make it look like current look.

      http://www.thesepapersites.com/2015/07/18/customized-archive-gadget-blogger/

      Padam
  10. Hello, hope boleh follow balik blog saya dan lihat produk merawat ekzema. tq! https://tipsrawateczema.blogspot.my/

    BalasPadam
  11. lawanya blog. simple tapi sedap mata memandang.

    BalasPadam
  12. What a nice blog! I followed here. Feel free to visit and follow my blog. :)
    https://beehaazman19.blogspot.com

    BalasPadam
  13. Nice gila blog nii, I love the whole look! Urgh jealous :3

    BalasPadam
  14. Cantik blog bro, hebat boleh koding sendiri :D nanti boleh la tolong ajarkan

    BalasPadam
  15. ahhh sudah mmg rip sungguh... cepatlah aktif semula TT^TT

    BalasPadam
  16. semoga semakin aktif. Btw blog simple suka la.

    BalasPadam

© 2017 HAFIZ ZULKAFLY ALL RIGHTS RESERVED