Hafiz Zulkafly

Tutorial : Download Video Youtube Dengan Mudah!

Ahad, Januari 17, 2016


Assalamualaikum

Okay maybe dah ramai yang tau method mudah ni macam mana nak download. Aku saja nak share untuk mereka yang masih taktau. And this tutor boleh cuba through laptop and smartphone.


Okay first buka video yang korang nak download:-



Then delete yang dah aku highlight tu. Kemudian ganti dengan perkataan SS macam gambar dekat bawah ni:-



Kemudian enter and korang akan terus direct ke page bawah ni:-


Boleh pilih size ikut citarasa korang. Kemudian tekan download. Siap. Tutorial ni boleh pakai guna phone juga. Step yang sama macam dekat atas tu. So memasing boleh cuba. Mana mana tak paham boleh tanya. Sekian.

Bye.

6 ulasan

  1. weh, aku datang ni. hidang kek kat header kau yg super lawa nak mampuih tu. tolonglah weh design satu header utk blog aku. nk buat comeback ni (puih, acah cakap je. hahaha)

    BalasPadam
    Balasan
    1. oit apa ni hahaha. header tu aku ambil dekat web je. mana kau menghilang haa

      Padam
    2. aku nak kau buat kenduri ada kambing golek nt aku bergolek dtg balik update blog. haha

      Padam
  2. kalau time tade Idm, I mean tak pakai IDM.. :3 Misaki pergi dekat KeepVid sebab situ pun sama gak leh download video from Youtube :D ehehhe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. keepvid pon okay. boleh download subtitle sekali. tapi keepvid jadi susah and leceh bila laptop atau pc takde java. so that saya tak ajar guna keepvid. hehe

      Padam

© 2017 HAFIZ ZULKAFLY ALL RIGHTS RESERVED