Hafiz Zulkafly

Nuffnang oo Nuffnang

Khamis, Mac 26, 2015

Assalamualaikum.


Beberapa minggu lepas. Alhamdulillah, nuffnang cukup syarat minimum untuk di-cash out kan. Al maklumlah newbies baru nak cuba cash out duit dari nuffnang. So tekan mana yang patut sana sini situ. Kemudian keluar fill form alamat then isi apa yang patut. Pop earning dah start from beginning balik. RM0.00. Dengan penuh kesabaran aku menanti cheque tu sampai rumah. Hari hari call mak tanya ada sampai tak cheque dekat rumah memandangkan aku dekat Terengganu. Jawapan mak menghampakan.


Terdetik hati nak tanya member sebab dia dah pernah cash out nuffnang. So dia suruh check dekat payment history. Oh baru aku tau ada menu tab payment history tu. Sekali tekan dekat situ, ini yang keluar :-



Kenapa takde apa apa record dekat situ? Musykil. Sebab total earning dia dah deduct. Tapi dekat payment history takde apa apa. Takkan duit burn macam tu je. So dengan berbesar hati, aku submit ticket dekat pihak nuffnang. Priority aku buat high sebab aku perlukan penjelasan yang cepat pantas and jelas. Hahaha. Tapi sayang 4 hari kemudian baru deme balas ticket aku :'(




Persoalannya disini, berapa lama ye aku kena tunggu? and ada sesiapa pernah kena macam ni tak? Kalau pernah kena apa yang korang buat and apa yang nuffnang buat? Hahaha. Maaf ler entry ni sedikit macam pelik. Pelik ke? Okbai.

9 ulasan

  1. saya punya nuffnang tak berapa meriah..baru nak cecah rm40 hahaha... tak pernah merasa pon lagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. harap masa nak cash out nanti. dijauhkan dari jadi macam saya ni :'(

      Padam
  2. knapa plik sgt tu,..thn ni xcashout lagi..so tak boleh nak mmbantu..biasa cash blan ni bulan depn baru dapt..huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. so memang durasi masa menunggu untuk sampai cheque tu sebulan macam tu? al maklum lah first time cash out. so memang taktau apa apa. thanks for the info. :')

      Padam
  3. Saya pun pestime jugak cash out hari tuu. Memang aa gabra jugak kan. Haha Tapi, alhamdulillah, takde masalah macam nie.
    Saya ingatkan 1 bulan je kena tunggu. Rupa2nya 1 bulan 2 minggu baru cek tuu sampai.
    Anyway, teruskan bersabar ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah takde masalah. sampai dekat saya bermasalah macam ni :'(
      takpe lah kalau dah ramai cakap memang kena tunggu dalam sebulan lebih nampak gaya saya kena terus bersabar :D

      Padam
  4. sebenarnya saya sndiri tak pernah merasa nuffnang. mungkin trafik blog x cukup tinggi.

    btw, header tu cool semacam...

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya punya traffic pon tak tinggi :'(
      btw header tu credit dekat google :D

      Padam
  5. setakat ni cash out nuffnang memng x pnah kna lg..sampai je kat umah..
    just tempoh nak sampai tu lambat.. btw leh check email..sellanya diorg sent record kat email...

    BalasPadam

© 2017 HAFIZ ZULKAFLY ALL RIGHTS RESERVED