Hafiz Zulkafly

Samyang Hot Cheese Chicken Ramen

Jumaat, Disember 02, 2016


Assalamualaikum & Selamat Sejahtera

Selang beberapa hari kebelakang, masa tengah menghabiskan masa aku berlegar legar dekat facebook, secara tak sengaja aku terpandang satu iklan.



Memandangkan dulu aku agak hardcore dengan Samyang Original yang plastik warna hitam tu, maka nya desire untuk rasa yang ini sangat sangat tinggi. Siap tag member aku and plan nak beli online. Sebab aku dapat rasa macam susah nak dapat, even yang original punya pon only selected mall je ada. Tapi nak dipendekkan cerita secara kebetulan aku keluar semalam ke AEON Anggun secara tak sengaja aku nampak ni ;




Kurang dari 5 saat satu paket dah ada dalam genggaman tangan. Kemudian baru tengok harga. Hahaha. Ok aku ada rasa nak cuba yang plastik biru tu, tapi memandangkan TIADA logo halal KMF, jadinya aku tak beli. Tertanya tanya macam mana rasa dia and apa beza dengan yang Original punya.








Sos Paste dia dah dicampur dengan keju sebab bau keju sangat sangat kuat. Another one serbuk keju yang dalamnya ada Seaweed. Since aku peminat keju of course aku suka bau sos paste dia, tapi once kau dah gaul dengan dia punya Mee tu bau dia kurang menyenangkan. For me lah. Tapi bau tu kuat masa tengah panas, once dah sejuk bau biasa biasa. Aku rasa macam combination tak berapa sesuai kerana ia menghasilkan bau yang agak pelik.



Rasa? Macam rasa original cuma this one rasa berlemak sikit. Yela sebab keju kan. Rasa keju dia pon agak pekat aku boleh cakap. Honestly aku prefer yang original punya. Sebab aku rasa this one macam quite pedas sikit than original one sebab sikit pon aku tak dapat rasa manis masa makan. Kalau original punya yes, i still can taste dia punya manis tu, tapi this one no manis at all. Tapi tak salah pon kalau nak cuba, lidah masing masing kan. Aku pon takde rasa menyesal beli sebab masih sedap, cuma tak dapat menandingi yang Original punya. Adios.


Sekian.

11 ulasan

  1. Saya pernah try yang original. kawan saya kata pedasnya macam kena makan ice cream sebelah tangan, so I tried it out. I don't know if it was me, but it doesn't taste THAT spicy.... now hyung punya pasal kita nak try yang baru punya tuhh XD

    BalasPadam
    Balasan
    1. yes betul dia pedas. cuma takdak lah pedas sampai tak boleh makan langsung hehehe. mesti cuba yang baru ni k XD

      Padam
  2. teringin nak cuba yg nie. pernah ternampak kat mana entah, tapi takdak logo halal tu. kena cari betul2 lepas nie :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. yes before ni ada masuk kat Malaysia.
      tapi takdak logo halal and plastik dia kaler hitam.
      make sure yang ada logo KMF tau XD

      Padam
  3. lagi pedas dari original ye . hmm kena cuba niii

    BalasPadam
    Balasan
    1. for me lah. this one macam pedas sikit than original.
      hehehe you should try :D

      Padam
  4. aritu mkn tk letak cheese pon sbb bau cheese dlm paste tu kuat...and takut klu letak cheese rasa pedas dia kurg..ehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha kan bau cheese dia sangat kuat!
      eh kalau letak cheese powder yang dia bagi tu tak kurangkan pedas dia pon XD

      Padam

© 2017 HAFIZ ZULKAFLY ALL RIGHTS RESERVED