Hafiz Zulkafly

DIY 3D Hologram

Selasa, Mei 03, 2016

Assalamualaikum.


Sebenarnya dah lama aku nak share entry ni. Tapi asyik postpone sampai rosak laptop. Finally berkesempatan nak update entry ni. By the way apa dia 3D hologram tu. Meh aku tunjuk aku punya.







Haa tu dia, gempak tak gempak tak (okay aku eksaited sorang masa buat benda ni) Tak sangka nak buat benda ni semudah ABC. Macam mana nak buat? Bahan bahan yang korang perlukan cuma



Clear Plastic Cover , Gunting / Pisau , Salotape , Pembaris dan Pen


Untuk cara nak buat dia nah tengok video bawah ni .





Dia pakai CD punya case, disebabkan aku takde benda tu and aku rasa susah nak potong, so aku ganti dengan Clear Plastic Cover yang pasang depan buku scrap tu. Hahaha. So tunggu apa lagi. Selamat menjadi kreatif dan selamat mencuba. KLIK SINI UNTUK LINK VIDEO 3D atau korang boleh search sendiri dekat youtube "3D Hologram Video".


* Mohon kepada sesiapa yang ingin mencuba berhati hati ketika menggunakan pisau serta gunting tersebut. Sebarang kecederaan adalah dibawah tanggungjawab sendiri. Sekian sesi disclaimer :D


Sekian Adios!

2 ulasan

© 2017 HAFIZ ZULKAFLY ALL RIGHTS RESERVED