Hafiz Zulkafly

Finally Banner Sendiri.

Rabu, November 11, 2015


Assalamualaikum.

Haritu ada sekali aku berbunyi dekat entry blog yang sebelum sebelum ni pasal aku nak banner untuk blog aku tapi aku tak reti nak buat. So aku tanya ada yang sudi ke tak nak buat untuk aku. Tapi malang nasib aku sebab no one yang willing nak buat untuk aku. Baru nak belanja cikedis untuk siapa yang buatkan. Hahaha.


Memandangkan aku bukan someone yang terlalu cerewet sebab aku lebih fikir pasal effort and usaha yang cuba orang tu buat so memang aku tak kisah siapa siapa tolong buatkan. At least hasil kerja dorang jauh lebih baik dari aku punya kan? Jadi mengapa perlu complain lelebih. Nak itu ini buat sendiri. Maka dengan muka tak malu favicon aku minta Nana buatkan, untuk banner kali ni aku ingat nak suruh dia buatkan juga. Tapi cukup lah sekali aku susahkan dia.


Terima kasih nana untuk favicon ni :D


Ajan. At first dia refuse untuk buat banner untuk aku. Tapi aku cakap aku suka idea dia. Sebab dah pernah collaborate dengan dia masa buat GA bersama dia. Banner banner yang dia buat semua kreatif. I like the way she think to design something. Pendek kata, taste design dia selalu kena dengan aku. And untuk banner GA haritu dia cuma buat guna phone ok, guna phone sahaja. Aku rasa LOSER gila. Nahh tak caya tengok sini ;




Amacam, nice kan? hahaha. Aku suka benda yang simple and tak serabut. So same goes to her. (i guess). Lepas beberapa hari. Maka siaplah banner dia buat. Bukan satu dua. Tapi ada dalam 5 yang dia buat sampai aku taktau nak pilih yang mana. Tapi nak taknak malam ni aku kena decide and finally aku pilih yang ini ;



Tadaaa. Aku dah edit and tambah color sikit. So kalau korang rasa buruk tu memang salah aku. Hahaha. So lepas ni aku rasa macam nak tambah page baru. Nak buat banner exchange pulak. Ada yang sudi nak exchange banner dengan aku tak? HAHAHAHA.

Entry ni aku update memang khas untuk promote si AJAN (http://hafzhanrauf.blogspot.my/) ni tanda terima kasih. Ha apa kata korang serbu blog dia. Pi bodek dia untuk buat banner blog korang pulak. Mana tau dia baik hati nak tolong buatkan ke ><

Bye.

14 ulasan

  1. Weh jujur, aku rasa macam nak sepak kau sekarang.

    Ok sama sama.

    Ok malu. Over sangat puji sampai rasa nak lempeng kau hahahhahah.

    BalasPadam
  2. smart banner apis! kakjan power ha cenggini (y) xD

    BalasPadam
  3. lawa banner :) baru je baca behind the scene kat blog kak jan. hahaa lawak gila

    BalasPadam

© 2017 HAFIZ ZULKAFLY ALL RIGHTS RESERVED